20.7.10

Ik zie rook voorbij trekken. Aan de overkant van mijn straat lijkt iets te branden en de rook trekt weg in de richting van de Hermitage Mall. Ik loop naar buiten om te zien waar het vuur is. Inderdaad brand er een flink vuur in de berm aan de overkant, er staan daar geen huizen. Wat zal ik doen?

Er fietsen twee jongens op crossfietsen door de straat. Ze hebben geen aandacht voor het vuur. Blijkbaar is dit normaal. Mijn buren zijn bezig in de tuin en lijken geen acht te slaan op rook of vuur. Misschien hebben ze het zelfs aangestoken om het een of ander te verbranden.

Als de brand nu overslaat naar de bomen erachter, dan zou het toch wel flink bedreigend kunnen zijn. Onder mijn tv ligt een telefoonboek. Laat ik vast het telefoonnummer van de brandweer opzoeken en in mijn telefoon zetten, dan heb ik dat in ieder geval.

Nadat ik het nummer van de brandweer in mijn telefoon heb gezet, begint het heel even, heel hard te regenen.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage